So close, yet so far - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Kelvin Zomer - WaarBenJij.nu So close, yet so far - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Kelvin Zomer - WaarBenJij.nu

So close, yet so far

Door: Kelvin

Blijf op de hoogte en volg Kelvin

09 Juni 2014 | Nederland, Veenendaal

For English see below!

En het is weer zo ver! Een blogje over de reis die nog moet komen.
Voor een reis naar Kenia met zo'n groep moet je natuurlijk wat doen aan groepsverbindingen. Vanuit Opin was een trainingsweekend georganiseerd, waarin verteld werd welke reis we eigenlijk gaan doen. Hier werden ook al angsten, verwachtingen en voornemens voor de reis uitgesproken. Het was een inspirerende ervaring en de zin in de reis werd hier echt aangewakkerd.

Omdat niet iedereen aanwezig kon zijn bij het trainingsweekend hebben twee enthousiastelingen een dagje schaatsen georganiseerd. Hier heb ik een verborgen "talent" ontdekt. Blijkbaar kwam ik goed uit te voeten op schaatsen. Samen naar de olympische spelen kijken was toch wel het hoogtepuntje van die dag voor mij. Je merkte al dat we meer een groep werden en langzaam krijgt iedereen meer zin in de reis.

Tussen het schaatsen en het kampeerweekend was nog de Grote Avond van de groep uit Zwolle. Op hun middelbare school een talentenavond waar leerlingen hun kunstje mogen laten zien. Een aantal van de groep hebben deze avond georganiseerd en zelfs een iemand die een optreden verzorgde die avond. Samen met een aantal van de groep collecteren bij de wc's hoort hier natuurlijk bij. Donaties werden vrolijk beloond door een heerlijk valse uitvoering van 'Hakuna Matata' en 'The Lions Sleep Tonight'.
Hier werd ook een super mooi filmpje, gemaakt door een van de begeleiders (Aidan), vertoond. Op dit filmpje vroegen we naar donaties en vertelde sommigen de persoonlijke reden voor deze reis. (Alle filmpjes staan onderin met een link)

Een lange tijd ging hier over heen, waar iedereen druk bezig was met school en voorbereidingen voor Kenia. (Vaccinaties halen, nieuwe paspoorten en paniek over wat wel en niet mee kan naar Kenia.)
Toen was het tijd voor het kampeerweekend!
Dit was afgelopen weekend, waar we weer met bijna iedereen bij elkaar kwamen. Teambuilding is er niets bij.
Na een lekkere barbecue verzorgd door Aidan en onze chef kok Eric, was het tijd voor een kampvuur en spelletjes. We hebben uiteindelijk maar een spel gespeeld, omdat deze langer duurde dan verwacht. Hierin moest iedereen laten zien hoe goed ze zijn in pitchen, uitbeelden en raden. Erg gelachen om bepaalde uitvoeringen en uitspattingen. Zo had Ellen toch nog een beetje haar bonte avond.
's avonds nog bij een kampvuurtje kletsen over ditjes en datjes en toen was het tijd om te gaan slapen. De dag erna gingen mensen redelijk vroeg weer naar huis, doordat ze het druk hadden met school. Toch was het erg fijn dat mensen de tijd namen om dit weekend bij elkaar te komen.

Het voelt goed om met deze groep mensen het avontuur aan te gaan.
En binnen 3 weken is het al zo ver. Nu eerst me druk maken om toetsen, verslagen en presentaties en dan eindelijk 3 weken even volledig afschakelen van alle verantwoordelijkheden hier in Nederland. Ik kan niet wachten.

Dankjewel voor het lezen! De volgende zal hoogstwaarschijnlijk uit Nyeri, Kenia zijn!

http://vimeo.com/80259579 trainingsweekend
http://vimeo.com/86845222 schaatsen (ice skating)
http://vimeo.com/88168278 Grote Avond (talentshow)
http://vimeo.com/97653312 kamperen (Camping)

-----------------------------------------------------------------------------------------

And another traveling blog, for a trip I still have to make!

For a trip to Kenya with a group like this, you need teambuilding. Opin organised one weekend, which contained trainings about what we would do and encounter. Fears, expectations and presumptions we had were shared and talked about. It was an inspiring experience and it made me start this journey sooner.

Because not everyone was able to attend the trainingsweekend so two enthusiastic persons organised a day ice skating with the group. Here I found my hidden "talent", apparently I'm rather good on ice skates.
The highlight of the day for me was that we all together watched the Olympic Games to cheer on the Dutch ice skating team. Slowly but gradually you can see that the group is becoming a tight knit. Everybody is getting excited about the journey.

Between the ice skating and camping we also attended the "Grote Avond" a talentshow on the secondary school from a few of our group. A few organised this evening and we even saw someone put on a show. We also collected some money in front of the toilets, every time when someone donated we would happily but absolutely off key start singing 'Hakuna Matata' or 'The Lions Sleep Tonight'. To make sure people would start giving Aidan (one of the two leaders of the group) made a beautiful video.
(Links to the movies below.)

A great period of time was between the ice skating and camping, everybody was busy with school and preparations for Kenya. (Like getting your vaccins, new passport and panic about how and what to take with us to Kenya). And then it was time for camping!

Last weekend we got together at Aidans farm. After a nice barbecue made possible by Aidan and our chef Eric, we had a nice campfire and there was time for games. Eventually we only played one game, because the game took longer than expected. We had a good laugh about some things that were said and done, which you can expect by a guessing game. In the evening we had nice and long conversations about anything and everything and then it was time to go to bed. The next day we all left pretty early, because everybody was very busy with school. It was awesome that people still took the time to come to this weekend.

It feels good to go on an adventure with this group.
Within 3 weeks the time is there. But first I have to be worried about exams, reports and presentations. I can't wait for those 3 weeks where I'll be shut off from all the responsibilities here in the Netherlands. I can not wait.

Thanks again for reading. The next one will be posted in Nyeri, Kenya!

http://vimeo.com/80259579 trainingsweekend
http://vimeo.com/86845222 schaatsen (ice skating)
http://vimeo.com/97653312 kamperen (Camping)

• 11 Juni 2014 - 12:23

Renate Pebesma:

wens jullie succes en een goeie reis hopelijk gaat alles zoals verwacht , succes allemaal geniet ervan .

• 28 Juni 2014 - 18:38

Ria Makatita-hendrix:

Nog een paar uurtjes en dan begint julie avontuur in Kenia. Veel plezier, succes en vele vele mooie ervaringen en ontmoetingen.