Dag #4 mixed emotions - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Kelvin Zomer - WaarBenJij.nu Dag #4 mixed emotions - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Kelvin Zomer - WaarBenJij.nu

Dag #4 mixed emotions

Door: Kelvin

Blijf op de hoogte en volg Kelvin

02 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

1 Juli 2014

Allereerst dankjewel voor de reacties! Ze doen me goed.

Langzaam begin ik toch wel te wennen aan dat Kenia.
In ieder geval dat dacht ik. Eerst nog een dagje rustig aan.
We zouden eerst met zijn allen de werkplaatsen bekijken, even later bleek dit toch niet zo te zijn en zijn alleen Ellen en Aidan gaan kijken. (Hakuna Matata)

Hierdoor moesten we best lang wachten, maar goed dan wachten we maar weer. Mooi moment om even mijn huiswerk te doen die ik mee gekregen had van Corne.

Na het eten gingen we dan eindelijk naar Nyeri.
Ik ben dus toch nog niet gewend aan Kenia. Dat mensen hier vroeg sterven verbaasd mij niet, om de volgende redenen.

1. Geen stoplichten.
2. Gestoord veel mensen op de weg.
3. Mensen springen voor Matatu's om hun waren te kunnen verkopen.

Er was een heel mooi moment. Deniz (Denau *boks*) gaf eten aan een bedelaar, omdat hij vond dat hij het kon missen en die jongen honger had. Dit leide tot een mooi gesprek, waar ik jullie niet mee ga vervelen ;)

Toen we terug kwamen waren de kinderen daar. Wij verblijven met ongeveer 50 kids in een dormitory. MAD HOUSE, ik was natuurlijk al een beetje voorbereid dat ze fantastisch druk zouden zijn maar shit niet zo druk. Dus ik veranderde in de "kelvin-wall-flower" het was me echt te veel.

De switch tussen de indrukken van de stad waar je arm en rijk ziet en weinig ertussenin en de blijdschap van de kinderen. Dat kon ik echt even niet aan. Maar tandjes op elkaar en door.

Het moment dat ik mijn foto-boekje liet zien was wel tof. Ze besteden echt aandacht aan het verhaal dat je verteld en dat is natuurlijk leuk.
Gavin is mijn favoriet tot nu toe, hiji is rustig en lijkt al veel ervaring te hebben. Al kun je in de ogen van alle kinderen hier zien dat het leven hard is.

Na met zijn allen bij elkaar gekomen te zijn in de common room van de dames, mochten we weer naar bed.

En wat toen gebeurde.... volgt in mijn volgende blok.

Super bedankt allemaal voor het lezen.

  • 02 Juli 2014 - 20:31

    Papa Jan:

    mooi gezegd.

  • 02 Juli 2014 - 21:03

    Anja:

    Lieverd ik verheug meer weer op je volgende blog,echt super om dit allemaal te lezen,love you xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelvin

Mijn naam is Kelvin Zomer en in Juni ga ik op reis. Ik ga mee met de stichting Opin (www.opin.nl) naar Nyeri in Kenia. Ik vind dit ontzettend spannend en wil iedereen op de hoogte houden van mijn ontwikkelingen in Kenia, maar ook van alle ontwikkelingen die gebeuren op weg naar de reis toe. Dit word de grootste reis tot nu toe voor mij. Het is namelijk de bedoeling dat we sponsor geld op halen en mensen bewust maken van deze reis. Het word een heel avontuur en we zijn van start. Willen jullie mij helpen? En gaan jullie mee op reis? My name is Kelvin Zomer and I'll be traveling in June. I'll be joining the foundation Opin (www.opin.nl (sadly only in Dutch)). We'll be travelling to Nyeri in Kenia. I'm absolutely anxious and excited about this journey, because it's one of the biggest journey's I've ever made. This blog is about the development I'm going through, while going on this trip and being on this adventure. It is a development project and we have to find sponsorship for this trip and we have to tell people about this trip. Will you guys help me and join me on this trip?

Actief sinds 24 Nov. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 8290

Voorgaande reizen:

21 Juni 2014 - 14 December 2013

Nyeri Kenia

Landen bezocht: