Dag #5 work-work, job-NOT-done - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Kelvin Zomer - WaarBenJij.nu Dag #5 work-work, job-NOT-done - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Kelvin Zomer - WaarBenJij.nu

Dag #5 work-work, job-NOT-done

Door: Kelvin

Blijf op de hoogte en volg Kelvin

02 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Dus de nacht...

Om 22:00 uur was het bed tijd, anders waren de deuren gesloten.
Dus wij lagen braaf in bed. Worden we allemaal wakker (als we dat nog niet waren na zo'n dag) van kots geluiden. (SUPER CHILL... NOT)
Een jongetje was ziek geworden en had zijn bed helemaal onder gebraakt.
Yannick en Folkert waren de helden van de avond. De oh zo aardige Matrone deed vrijwel niets hiermee. Rond 23:00 was dit gefixed. Goed tijd om te slapen.

HELAAS dus, iemand van de kinderen, was zo ontzettend slim geweest om een wekker mee te nemen. Leuk voor hem, minder voor ons. Vooral als die om 24:00 af gaat en hier 20 minuten lang niet op gereageerd werd. Nu was weer Folkert de held samen met Jelte. Een korte speurtocht later hadden ze dat kreng gevonden en uit gezet. Dus nu wel rustig slapen.

Maar wel maar voor 4,5 uur. Want ja hoor om half 5 moesten die lieve kinderen weer op. Op zich ging dit nog rustig, met een paar gemoedelijke woorden als 'You're wasting my time!' en 'Put everthing on the BED!' werkten de jongens rustig door en konden wij weer verder slapen. Als onze jongens hun klep hielden dan. Na wat gemoedelijke woorden van mij kwam dat goed.

Maar ja... Zoveel geluk hadden we niet. Want om 06:00 kwam weer iedereen binnen gestormd. Nja prima, nu slaap je toch niet meer. Dus dan maar naar de keuken en lekker helpen daar.

Na een ontbijt begonnen we dan eindelijk aan het werk, waarvoor we hier zijn gekomen. We zijn in groepjes ingedeeld en ik mocht lekker beginnen met graven! Dus nu zit ik met blaren op mijn handen te typen.

Op dit schooltje moet een nieuwe vloer worden aangelegd. Dit is een van de armste scholen in de omgeving en dat kon je zien.
Hier vond ik de kinderen echt fantastisch en ik kan niet wachten tot ik foto's en video's kan laten zien. Als je een high-five geef sta je de volgende vijf minuten nog meer high-fives uit te delen.
Na lekker hard werken en spierpijn, werd het tijd voor een heerlijke douche en fuck yes! warm water! Dat hadden de jongens vanochtend nog niet. *gna-gna*

Nu zitten we te wachten op een lekker maaltijd. (Ik heb gehoord dat het mijn lievelingsprut wordt. Rijst met een super lekkere stoofpot en sla die super lekker gemaakt is. Ik kijk er naar uit!)

Mijn huildag is er nog niet geweest, maar ik voel hem aankomen, want morgen mogen we naar het weeshuis, waar ik ook een paar van de weeskinderen ga ontmoeten. We gaan muren schuren en dus niet dakpannen leggen (y).

Ik vermaak me prima hier al is het zwaar. Ik kom mezelf tegen en krijg nieuwe inzichten en daar houd ik van.


  • 02 Juli 2014 - 15:59

    Tara:

    Yep dit komt me zo gruwelijk bekend voor. Ik herbeleef alles weer prachtig! Jezelf leren kennen beter dan daarvoor is v vooral hetgene dat deze reis mij toen gebracht heeft. Het maakt je een nog mooier mens. PS heeft de kruik zijn bestemming al gevonden?:-D

  • 02 Juli 2014 - 18:32

    Jorinda:

    Top Kelvin. Zet m op, jullie hulp is hard nodig. Deel maar extra high fives en knuffels van mij uit!

  • 02 Juli 2014 - 20:38

    Papa Jan:

    zo tof jongen ben trots op je en die blaren dat valt wel mee als er een kindje naar je lacht
    doet het geen pijn meer.
    succes verder.

  • 02 Juli 2014 - 21:11

    Mama:

    schat je doet het super ik ben ook trots op je en als ik het goed lees moet je vooral uitslapen als je thuis bent ,ik denk aan je als je je huil dag hebt en denk dan maar mam knuffelt me nu , kerel ga zo door en geniet vooral xxxxxxx

  • 03 Juli 2014 - 16:36

    Marjolein:

    Geweldig om te lezen hoe het met je gaat daar, Kel! Ik vind het zo fijn voor je dat je deze ervaring kunt opdoen. Geniet ervan, ook al is het knetterhard werken. Maarzo te zien krijg je er nu al heel veel voor terug. Ik kijk uit naar je volgende blog! Hele dikke kus, Joneske

  • 03 Juli 2014 - 16:39

    Kelvin Zomer:

    @tara: Jep de kruik heeft zijn bestemming gevonden! Ze waren er erg blij mee ^^
    @Jorinda: Dat vraag ik me nu echt ten zeerste af of hulp nog nodig is. Maar dat komt in een andere blog post wel meer naar voren ;) Maar die high-fives en knuffels ga ik zeker uitdelen.
    @Pap: Ik vind het echt super fijn dat je reageert op deze blog, ook al blijven computers lastig. Ik moest eerst wennen aan die kinderen, jij bent daar waarschijnlijk duizend keer beter in, maar nu zijn ze wel leuk. Het schooltje waar we werken heeft ook een special needs klas, dus daar leren kinderen die autisme hebben of enig ander vorm van geestelijke achterstand ook super veel. Echt heel tof.
    @Mam: Uitslapen heb ik echt heel veel zin in! En ik denk elke dag aan jullie. Ik waardeer jullie nu nog meer dan ik al deed. Hier is het allemaal zo anders en het is gewoon niet voor te stellen. Ik mis jullie ;) en geef Fang een knuffel.

  • 03 Juli 2014 - 19:15

    Yrja:

    Klinkt als de trip zoals verwacht! Ik blijf je volgen. BTW, matatu's waren mijn favoriete iets in Kenia, heerlijk die dingen. ^^

  • 03 Juli 2014 - 20:43

    Thomas M:

    Keep it up Kelvin! :) Fijn dat je wel internet hebt. Hoeveel vocht verlies je per dag? Krijg je wel goed te eten? Ongedierte op de slaapzaal? *knuf*

  • 04 Juli 2014 - 15:43

    Siham:

    Kelvin als het lukt kijk even naar je app!!! Gaat over een kamer.

  • 07 Juli 2014 - 09:27

    Je Aankomende Secretaris!:

    Hee Kelvin,
    Ik had je berichtje via de telefoon van Ellen gekregen:). Had ook nog wat terug gestuurd.
    Ik heb zojuist als je verslagen gelezen. Ik liep een beetje achter, moest een over andere vereniging besturen:P.
    Ik ben blij om te lezen dat je een mooie tijd daar hebt ook al kan het soms zwaar zijn. Keep up the learning process en tot snel!!
    Geniet van de zon, in Nederland is die ver te zoeken....:(.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelvin

Mijn naam is Kelvin Zomer en in Juni ga ik op reis. Ik ga mee met de stichting Opin (www.opin.nl) naar Nyeri in Kenia. Ik vind dit ontzettend spannend en wil iedereen op de hoogte houden van mijn ontwikkelingen in Kenia, maar ook van alle ontwikkelingen die gebeuren op weg naar de reis toe. Dit word de grootste reis tot nu toe voor mij. Het is namelijk de bedoeling dat we sponsor geld op halen en mensen bewust maken van deze reis. Het word een heel avontuur en we zijn van start. Willen jullie mij helpen? En gaan jullie mee op reis? My name is Kelvin Zomer and I'll be traveling in June. I'll be joining the foundation Opin (www.opin.nl (sadly only in Dutch)). We'll be travelling to Nyeri in Kenia. I'm absolutely anxious and excited about this journey, because it's one of the biggest journey's I've ever made. This blog is about the development I'm going through, while going on this trip and being on this adventure. It is a development project and we have to find sponsorship for this trip and we have to tell people about this trip. Will you guys help me and join me on this trip?

Actief sinds 24 Nov. 2013
Verslag gelezen: 946
Totaal aantal bezoekers 8374

Voorgaande reizen:

21 Juni 2014 - 14 December 2013

Nyeri Kenia

Landen bezocht: