Dag #19 Stil - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Kelvin Zomer - WaarBenJij.nu Dag #19 Stil - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Kelvin Zomer - WaarBenJij.nu

Dag #19 Stil

Door: Kelvin

Blijf op de hoogte en volg Kelvin

16 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Vandaag mochten een aantal naar Nyeri Hospice, waarvan ik een was.
Een hospice in Nederland is een huis waar palliatieve zorg geleverd wordt. Dat wilt zeggen dat mensen die dood gaan, daar hun laaste comfort krijgen en symptomatisch verzorgd worden.
Een hospice in Kenia wilt deze zorg ook bieden, maar kan dat niet altijd. Zoals ook deze hospice.

Zij doen het heel anders, zij bezoeken mensen thuis en geven daar de zorg die ze verdienen. De mensen worden 'beoordeeld' of ze kunnen betalen voor de zorg of niet. Als ze niet kunnen betalen, dan doet de hospice het met sponsors.

Ik was er vandaag een beetje stil van. Ze bieden namelijk heel veel zorg. Ze geven mensen lessen over palliatieve zorg, wat het in houd wat sterven is. Bieden psychologische hulp, spirituele hulp en juridische hulp. De juridische hulp vond ik zelf het mooist, omdat de mensen hier goed duidelijk gemaakt wordt wat hun rechten zijn en dat ze hun familieleden niet met niets achter hoeven te laten.

Ik kan heel lang vertellen hierover... Maar ik merk dat het me ook niet lukt om er over te typen. Ik heb bewondering voor wat ze doen en wat ze proberen.

Morgen nemen we afscheid van de werkplekken en vrijdag gaan we dan op weg naar Samburu.

Ik voel dat deze reis wel klaar is en ik ben ontzettend dankbaar dat ik deze dingen allemaal het mee mogen maken. Nog een aantal dagen relaxen en proberen om te schakelen. Al zal ik deze reis nooit vergeten.

  • 16 Juli 2014 - 19:04

    Yrja:

    Ga je nog een safarietje doen? ^^

  • 16 Juli 2014 - 20:22

    Papa Jan:

    goed zo jongen.

  • 16 Juli 2014 - 20:28

    Mama En Anja :

    Wauw weer een hele indrukwekkende blog,een mooie ervaring,maar heel eerlijk zijn we heeeeeeeeeeel blij als je toch weer hier in ons kikkerlanden bent,waar we het goed hebben hihihihihihihihihi voor nu alvast weer xxxxxx knuf xxxxxknuf xxxxxxxknuf

  • 17 Juli 2014 - 00:02

    Charles :

    Mooie verslagen Kelvin, en zeker indrukwekkende ervaringen. Eenmaal in Afrika geweest, vergeet je idd je hele leven niet meer. Goede afronding en behouden thuiskomst. Charles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelvin

Mijn naam is Kelvin Zomer en in Juni ga ik op reis. Ik ga mee met de stichting Opin (www.opin.nl) naar Nyeri in Kenia. Ik vind dit ontzettend spannend en wil iedereen op de hoogte houden van mijn ontwikkelingen in Kenia, maar ook van alle ontwikkelingen die gebeuren op weg naar de reis toe. Dit word de grootste reis tot nu toe voor mij. Het is namelijk de bedoeling dat we sponsor geld op halen en mensen bewust maken van deze reis. Het word een heel avontuur en we zijn van start. Willen jullie mij helpen? En gaan jullie mee op reis? My name is Kelvin Zomer and I'll be traveling in June. I'll be joining the foundation Opin (www.opin.nl (sadly only in Dutch)). We'll be travelling to Nyeri in Kenia. I'm absolutely anxious and excited about this journey, because it's one of the biggest journey's I've ever made. This blog is about the development I'm going through, while going on this trip and being on this adventure. It is a development project and we have to find sponsorship for this trip and we have to tell people about this trip. Will you guys help me and join me on this trip?

Actief sinds 24 Nov. 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 8368

Voorgaande reizen:

21 Juni 2014 - 14 December 2013

Nyeri Kenia

Landen bezocht: